VELKOMMEN INN....

Livet handler om så mye, og når du har levd noen år har du samlet deg mye rikdom i form av erfaringer, kunnskaper, opplevelser, prøvelser, egenskaper og historier som kan være morsomme å dele med andre. Her vil jeg dele med dere av mine livserfaringer....

søndag 30. januar 2011

Nybakte scones til frokost

I går prøvde jeg noe nytt - jeg lagde Sofie Hexebergs scones - fra en oppskrift i Allers. Jeg tok de med til en venninne som hadde lagd kyllingsuppe- og det smakte veldig godt til suppa med godt med smør på.....
Så når jeg våknet i dag måtte jeg lage en ny vending - denne gangen med noen nye vrier (typisk meg - må gjøre det på min måte...)

Ingredienser:

  • 4 egg
  • 80 gr smør
  • 50 gr Philladelphia ost
  • 120 gr hvitost
  • 1 ts bakepulver
  • 120 gr mandler
  • 120 gr valnøtter
Fremgangsmåte:
  • sett ovnen på 180 grader
  • mal mandler og valnøtter i kvern eller i blender
  • smelt smøret
  • riv osten
  • rør ut eggene og bland inn philladelphia osten
  • tilsett revet ost, bakepuver og nøttemelet
  • sett med skjeer i smurte former eller i store papirformer
  • stek i 20 minutter

Ha en strålende søndag alle sammen

klæm Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar