VELKOMMEN INN....

Livet handler om så mye, og når du har levd noen år har du samlet deg mye rikdom i form av erfaringer, kunnskaper, opplevelser, prøvelser, egenskaper og historier som kan være morsomme å dele med andre. Her vil jeg dele med dere av mine livserfaringer....

tirsdag 25. januar 2011

Deilig duft av nybakst.......

Om to minutter piper det i ovnen - da er runde to med muffins ferdig..... I de fantastiske bloggene til Line og Cecilie fant jeg oppskrifter på deilige muffinser.
http://lilalife.no/wordpress/2011/01/25/karamell-muffins/
http://fristendelavkarbo.wordpress.com/2011/01/15/muffins-av-kokosmel/

Typisk når man finner noe man har lyst til å lage med en gang - så har man ikke alle ingrediensene - så da må man improvisere. Så jeg har prøvd å lage kokosmel av kokosmasse i morteren min......usikkert på om det i hele tatt kan regnes som kokosmel.... men kokos er uansett godt så....

Som skrevet over så har jeg laget to porsjoner, og da måtte jeg jo gjøre litt forskjell på dem...

Muffins 1

Ingredienser;

  • 4 egg
  • 4 ss sukrinmelis
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ts vaniljepulver
  • 1 ts yaconsirup
  • 3 ss knust kokosmasse
  • 3 ss mandelmel
  • 1 dl fløte
Fremgangsmåte;
  • pisk egg og sukker luftig
  • tilsett bakepulver, vaniljepulver  og yaconsirup
  • tilsett kokosen,  melet og fløten til slutt
  • fordel i muffinsformer - jeg brukte papirformer fra IKEA - fikk 15 stk
  • stek på 175 grader i 17 minutter
Muffins 2

Ingredienser;
  • 4 egg
  • 4 ss sukrinmelis
  • 1 ts vaniljepulver
  • 1 ts bakepulver
  • 4 ss mandelmel
  • 1 dl kokosmelk
Fremgangsmåte;
  • pisk egg og sukrinmelis
  • tilsett bakepulver og vaniljepulver
  • tilsett mel og kokosmelk
  • fordel i former (15stk)
  • stek på 175 grader i 20-25 minutter.

Det er nok bittelitt mer karbo i nr 1 - grunnet yacosirupen. Og faktisk så synes jeg nr 2 var den beste!!

Nå er det Quiz på Verdensspeilet med gullgode venner!!

Klæm Aina


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar