VELKOMMEN INN....

Livet handler om så mye, og når du har levd noen år har du samlet deg mye rikdom i form av erfaringer, kunnskaper, opplevelser, prøvelser, egenskaper og historier som kan være morsomme å dele med andre. Her vil jeg dele med dere av mine livserfaringer....

mandag 24. januar 2011

Forskningslaben i krabberødveien

Som ivrig tilhenger av et lavkarbo-kosthold eksperimenteres det mye på kjøkkenet om dagen. Man vil jo gjerne at et tilpasset kosthold skal være så enkelt og så godt som mulig. Jeg har blitt avhengig leser av ulike blogger som omhandler sunnere livsstiler, og jeg må si at jeg setter stor pris på hvor mye jobb de legger i å hjelpe andre i form av råd, veiledning, tips, oppskrifter, støtte osv... her er noen eksempler

www.lenabeatrice.net

www.lavkarbo.no

www.lilalife.no

Det er også fasinerende å se debattene rundt dette med kosthold - de store forskjellene på statens ernæringsråd kontra nyere forskning rundt et lavkarbo-kosthold. Det virker som om fler og fler blir mer bevist på hva det vi putter i oss gjør med oss. For min del handler det om helse vel så mye som det å se bedre ut. Min erfaring er mange år med diffuse smerter som til slutt fikk navnet fibromyalgi. jeg har tatt smertestillende tabletter i mange år for å komme gjennom hverdagen. Etter omleggingen til et relativt strikt lavkarbo-kosthold har smertene så og si forsvunnet og jeg har ikke tatt smertestillende medikamenter på over 3 måneder!!!! Dette forteller meg jo helt klart at min kropp ikke har godt av hvetemel, pasta, ris, poteter, brød, sukker, gjær - altså Karbohydrater...

I gårsdagens VG kom nok en artikkel som omhandlet vårt forhold til mat og da spesielt til karbohydrater

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10029125

Jeg sier ikke at alle blir friske av å spise mindre karbohydrater - men man kan umulig bli verre og sansynligheten for helsegevinst er stor!!!!

Nå skal jeg snart legge ut flere oppskrifter på forskjellige alternativer til loff og andre brødvarer.

Ha en strålende uke - klæm Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar