VELKOMMEN INN....

Livet handler om så mye, og når du har levd noen år har du samlet deg mye rikdom i form av erfaringer, kunnskaper, opplevelser, prøvelser, egenskaper og historier som kan være morsomme å dele med andre. Her vil jeg dele med dere av mine livserfaringer....

mandag 24. januar 2011

Forskjellige varianter av "brød"

Som jeg skrev tidligere i dag så vil jeg etterhvert som jeg har prøvd ut og kommet frem til gode oppskrifter legge de ut - så andre kan få gleden av dem.

Først ut er et solskinnsbrød.

Ingredienser

  • 90 gr  solsikkefrø
  • 20 gr linfrø
  • 20 gr sesamfrø
  • 100 gr philladelphia ost
  • 3 egg
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ss fiberhusk
  • 1/2 dl fløte

Fremgangsmåte

  • Sett ovnen på 175 grader
  • Frøene kvernes i kvern eller i blender. 
  • Rør ut philladelhiaosten så den blir helt jevn
  • Tilsett eggene og fløten
  • Tilsett alt det tørre
  • Smør alt ut i en langpanne - bruk bakepapir.
  • Dryss noen hele frø på toppen
  • Stekes i ca 20 minutter, skjæres opp i ønsket antall biter etter avkjøling. Jeg pleier å få 25 biter av en langpanne.




Dette brødet er kjempe deilig bare med smør på, til supper og med alt mulig pålegg på!!!
Karboinnhold pr.bit ca 1,5 gr :)


Kos dåkk - klæm Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar