VELKOMMEN INN....

Livet handler om så mye, og når du har levd noen år har du samlet deg mye rikdom i form av erfaringer, kunnskaper, opplevelser, prøvelser, egenskaper og historier som kan være morsomme å dele med andre. Her vil jeg dele med dere av mine livserfaringer....

mandag 22. november 2010

Deilig, enkel og sunn middag

Testing testing one, two...... er ivrig i forsøkene på å lage lav-karbo middager om dagen. I dag har vi hatt brokkoli og blomkål gratinert i form. Det ble kjempe godt!!!!

Jeg kuttet opp et blomkålhode og en brokkolibunt som jeg la i en ildfast form. Så vispet jeg lett samen 3 egg og 4-5 ts kesam og en skvett melk, krydret med salt og pepper. Helte blandingen over grønnsakene og drysset over en boks med ferdigoppskåret skinke. dekket hele formen med jarlsbergost og satte det i ovnen på 200 grader i 20-25 minutt. Mot slutten la jeg et bakepapir over formen for at osten ikke skulle bli for stekt.

Det ble faktisk veldig godt -neste gang skal jeg prøve med bacon - da blir det nok noe saltere......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar