VELKOMMEN INN....

Livet handler om så mye, og når du har levd noen år har du samlet deg mye rikdom i form av erfaringer, kunnskaper, opplevelser, prøvelser, egenskaper og historier som kan være morsomme å dele med andre. Her vil jeg dele med dere av mine livserfaringer....

søndag 24. oktober 2010

Et lite dytt.....

13 september gikk startskuddet for Østfold Rundt. En aktivitetskonkurranse hvor man måtte oppnå minmum 10 000 skritt hver dag frem til 24 oktober. Jeg meldte meg på med vennegjengen - vi dannet laget You´ll never walk alone!!


Det har blitt en del turer i marka, noe som var en helt ny opplevelse for meg. Jeg bor rett ved marka - og har tatt turen opp til skihytta en del ganger både til fots og på ski. Jeg skjønner nå at det bare er en bitte liten del av marka. Så siden 13 september har jeg virkelig fått utforsket  området. I starten gikk jeg alltid fra skytterhuset, etterhvert begynte jeg å gå fra veum.

Før vi  startet konkurransen var jeg skikkelig redd for å ikke klare 10 000 skritt hver dag. Jeg har ødelagt rygg og fibromyalgi som ofte vanskeliggjør fysisk aktivitet. Men frykten var ubegrunnet- jeg har klart 10 000 alle dagene foruten 2!!! Og jeg har flere dagenr med over 20 000, og noen dagen med over 30 000!! Så nå synes jeg det er fryktelig morsomt å se hvor aktiv jeg faktisk klarer å være. Det får meg til å føle meg bedre - jeg klarer mer enn jeg tror!!!

Jeg liker å gå med staver, da føler jeg at jeg får brukt hele kroppen. Jeg lette lenge etter riktige staver, med skikkelige hemper til hendene. Jeg måtte til slutt punge ut over 500 kroner, en litt vel stiv pris spør du meg....

Så kjøpte jeg meg gode Nike løpesko- også en liten dings til å putte nedi skoa. Nike +. Helt fantatsisk - dingsen koster ca 150 kr også laster du ned gratis app via iphone.

Du kan velge forskjellige typer treningsøkter og legge til den musikken du har lyst til å gå til. Så får du beskjed hele tiden om hvor langt du har gått, gjennomsnittsfart og den viser antall forbrete kalorier. Veldig inspirerende- og toppen av alt - når du kommer i mål å sier stemmen i øret "Hello, this is Lance Armstrong - congratulations you just completed your personal best". En annen morsom ting er at du kan se på kartet hvor du har gått, den funksjonen er spesielt morsom de gangen man går seg vill, noe som faktisk skjedde meg i allefall tre ganger. Da er det gøy å se på kartet hvordan jeg har surra rundt oppi marka!!

Alle på laget vårt kom i mål før fristen - og jeg er veldig stolt over innsatsen alle har lagt ned!! egentlig så er det trist at det er over - for man trenger en dytt for å komme igang. Nå synes jeg det er kjempe deilig å gå ute i naturen - og har lyst til å fortsette med det. Og jeg kommer også til å fortsette å gå med skrittelleren for å passe på meg selv så jeg ikke faller tilbake til gamle synder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar