VELKOMMEN INN....

Livet handler om så mye, og når du har levd noen år har du samlet deg mye rikdom i form av erfaringer, kunnskaper, opplevelser, prøvelser, egenskaper og historier som kan være morsomme å dele med andre. Her vil jeg dele med dere av mine livserfaringer....

mandag 18. oktober 2010

Skadd i første kamp.....


I går debuterte jeg som fotballspiller på laget Elleville som deltar i Artigfotball-serien i Fredrikstad. Litt engstelig må jeg innrømme at jeg var, ikke bare for kampen, men jeg var redd fordi banen var så stor at jeg trodde jeg kom til å dø hvis jeg skulle løpe der i 40 minutter.... Så jeg turte ikke varme opp - redd for å bruke opp kreftene mine..... var det lurt???? Neeei, vil ikke si det i etterkant. For løpe det gjør du samme hvor sliten du blir, du blør for laget vettu..... ca fem minutter ut i første omgang i det jeg skulle løpe etter en ball for å hindre innkast, så sa det pang i låret, en slags dump smellelyd..... og det gjorde jæ.... vondt.... jeg prøvde å være med en stund til men måtte gi meg. I andre omgangen så ble jeg med igjen, det gjorde godt å småjogge, å løpe fort var småvondt, MEN å sparke ballen..... da så jeg stjerner... det gjorde fryktelig vondt i rectus femorisen min.....

Så moralen må vel være :

Varm opp uansett åssen form du er i, gjør kroppen god og varm før kraftige bevegelser!!

I dag går jeg greit på foten, men kjenner at det trolig må gå noen dager før jeg belaster foten ordentlig..... Spent hvordan det blir på flere timers dansetrening på tirsdag.....

Neste kamp er 4 november - og jeg regner med at jeg stiller opp i østfoldhallen med leggbeskyttere, mye vann og 30 minutter ekstra tid til oppvarming......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar