VELKOMMEN INN....

Livet handler om så mye, og når du har levd noen år har du samlet deg mye rikdom i form av erfaringer, kunnskaper, opplevelser, prøvelser, egenskaper og historier som kan være morsomme å dele med andre. Her vil jeg dele med dere av mine livserfaringer....

tirsdag 1. februar 2011

Kjekt å ha

Noe av utfordringen med å legge om til et sunnere kosthold er å vite hva man bør ha i skuffen og i kjøleskapet til en hver tid. Nå er jeg relativt ny i faget, men våger meg likevel på en liten tips liste som iallefall jeg har funnet ut at jeg trenger å ha tilgjengelig...

I kjøleskapet

  • masse egg
  • masse philladelphia ost til både baking og pålegg
  • kjøttpålegg
  • meierismør
  • vanilje kesam
  • fløte
  • fetaost
  • salat
  • soltørkede tomater

I matskapet
  • rapsolje
  • diverse nøtter, paranøtter, valnøtter, mandler som er usaltet
  • baconsvor
  • cocosmelk fra santa maria
  • tunfisk
  • te
  • cocosa extra virgin
  • rene krydder - ikke mixer de inneholder ofte sukker
  • funlight saft
  • fullkornsris og pasta

I bakeskuffen

  • vanilje pulver
  • sukrin sukker og melis
  • fiberhusk
  • mandelmel
  • kokosmasse
  • bakepulver
  • bakepro - myseprotein
  • fibrex
  • gelatinpulver












I fryseren
  • kylling, kylling og kylling
  • karbonadedeig
  • hakkebøff fra Skare ( maxi mat i sverige)
  • brokkoli
  • blomkål
  • laks

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar